onsdag 15 juni 2011

Hattifnatt eller celldelning medelst kloning!

Efter kvällens avslutningssommarfest på fröken Majblommas avdelning, sänktes de små-vilda-trötta rätt omgående när vi kom hem.
Jag insåg snabbt att kvällen var min, min att disponera till tråkiga uppgifter - som tvätt, disk, undanplockning osv... eller till nödvändiga saker som - skrivande. Det finns visst någon som påstår sig arbeta med att producera texter här i krokarna? Typ, jag.
Eller till helt meningslösa saker, åtminstone av helt egal och underordnad karaktär just i kväll, som att plantera om femtiotolv små pytteplantor chili.

Vad gör jag?
Givetvis allting!
Först lite tvätt, disk och plock.
Sen lite omplantering.
Till sist lite skrivande och Heureka! Jag blev klar med en av två texter i alla fall.
Före utsatt tid, dvs samma sak som i god tid före deadline.

Nu ska jag stjälpa överbord med någon annans litterära mästerverk, vilket är samma sak som att gå och lägga mig med en bok!
Imorgon behöver jag genomgå celldelning för att kunna närvara på två olika gossars avslutningar och eftersom det är tekniskt omöjligt, tänkte jag ägna mig åt att prioritera.
I tur och ordning portionera ut mig själv i olika riktningar och i olika klassrum.

Sov gott!

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Ha HA, känner igen det där med kloningsbehovet och att försöka göra allt samtidigt och bli nöjd när något blir klart. Bra jobbat Mångmamma! Kram

Anonym sa...

Grymt ändå och man känner sig rätt nöjd efteråt när man gjort allt och lite till men ändå har lite kvar, eller nåt...

Inger Marianne sa...

Oj, oj, oj jag tycker att jag gör en massa saker varje dag, men när jag läser vad du åstadkommer på en dag, undrar jag. Vad går du på? Ditt dygn är ju inte längre än mitt, fniss jag måste nog öka tempot.
Kram