fredag 3 juni 2011

Myshelg

Jag tog visst ut mig igår med klyftiga formuleringar och desperat ordsamlande genom mitt bokfrossande, för idag har jag mest glidit runt ute i skuggan.
Räddat barnen genom att ta bort ett getingbo från deras lekstugeveranda, vattnat växter som börjat sloka i hettan, spikat lite och till sist tagit och snabbsanerat samtliga små-vilda-glada för att forsla samtliga familjemedlemmar in till staden, där vi mötte upp stora dottern som fick agera fotograf.

Storsonen och extradotter P var urtjusiga, uppklädda till tänderna med glitter och bling, välputsade skor, fiffad frisyr och färgkoordinerad näsduk i kavajfickan.
Jajemän - dags för traditionsenlig bal!

När vi hade kindpussats färdigt, forslade vi oss vidare till favoritmataffären och fyllde med lätthet en kundvagn modell större med förnödenheter.
Kvittot var ungefär lika långt som en ettåring!

Nu leker vi semester. Annexet är annekterat igen med spännande film, bäddar på golvet, eld i kaminen och familjen samlad på begränsad yta.
Här ska byggas familjerelationer igen, då är små utrymmen oslagbara.

5 kommentarer:

KaosJenny sa...

Härligt att ni börjat leka semester redan och att ni snofsat till er och sett storsonens bal-yra. Kvitton lika långa som ettåringar känner jag till ;-9 Kram

Inger Marianne sa...

Svar: Visst ni är så välkomna till oss, tänk om jag kunde övertala svärmorsfågeln att besöka mig i sommar. Men utan ogräsplockning! Om ni inte propsar på det förstås....Fniss.
Ha en riktigt skön helg,kram.

Småländskan sa...

Låter helt fantastiskt underbart... förutom det där med kaminen!? Här är det kaminvärme utan kamin, så in med en cooler istället!
Ha en skön helg! Det ska jag ha, i alla fall i lörd-sönd., månd. firar jag genom att jobba.
Kram

Madlar sa...

Hahha, "leker semester"?

Mångmamma sa...

Att "leka semester" är vi bra på men så finns ju fantastiska möjligheter till det också.
Dels en egen sommarstuga på tomten och snart är det dags att dra ner husvagnen till sjön - då har vi även en egen campingplats hemmavid! :)