fredag 1 juli 2011

Dag 15, fortsättning...

Nu får det gärna bli lite mer av två vuxna som styr upp vardagen här hemma snart!
Lite lång sommarsemester för far-är-rars del vore skönt - i alla fall för mig.

Jag är toktrött på härjande småhuliganer som är mer vilda än tama.
Dagens besök var supertrevligt, att oväntat snubbla över någon som inte backar för det svåra och tunga i livet, kan skämta, pratar lika mycket strunt som allvar och dessutom tar kaoset här hemma med jämnmod - det är underbart.
Tyvärr tyckte jag nog att det hade varit skönt om jag kunnat låsa in tre av fyra barn i en mörk städskrubb någonstans så jag sluppit bli gramse på dem femtioelva gånger.

En vecka kvar av ensamvuxenkaos med alltför många små som ömsom slåss, ömsom gaddar ihop sig i vansinneslekar känns galet.

Ändå hör jag mig själv glatt bjuda hit ännu fler meterhöga, eller lite längre, personer i tid och otid!

Dags för skiftbyte på fritidsgården-Mångmamma, "bästaste vännen" är avhämtad och Sheriffens vän på inmarsch!

Är det någon mer än jag som tvivlar på mitt förstånd?

8 kommentarer:

caja sa...

ja...jag! ;-D

kram/caja

Anitha Östlund Meijer sa...

Icke...jag sitter just nu med en extra unge i soffan. Ju fler desto roligare. Om några år kommer vi att skratta åt de här evinnerliga bataljerna mellan smågnuttarna, och kanske till och med sakna ljudet av dörrar som slår, åttaåringar som skriker frustrerat när playstation inte fungerar som de vill, eller småtjejer som fnittrar hysteriskt i samma sekund som de gråter i samma mån.

Jätteroligt att du vill ta dig an min bok. Jag hojtar till när tryckeriet levererat den.
Nu är det Anithatid. Jag skall skriva medan ungarna tittar på Kalle Anka film.
Kram

Susann sa...

Du tror inte att jag hade reagerat och tittat lite snett på OM du hade lås in barnen i en städskrubb. En klockren anmälan till arbete och välfärd hade skickats omgående ;) Skönt med "huliganer" med så härlig och öppen energi. Önskar bara att jag själv hade varit "beväpnad" när jag kom. Tack för en trevlig eftermiddag som kändes bra och opretentiös, sånt gillar jag :)/Susann

Lippe sa...

Jag gissar på tio timmar...eller åtta? Näe, tio skulle du nog klara!! Utan huliganer och småvildar, sedan skulle abstinensen sätta in!Planera in en dag då du försöker hyra bort dom till de där som gillar att lämna sina frön hos dej. Ta ett djupt andetag och var själv. När far-är-rar är hemma på semester så be honom ta med ungarna hemifrån en dag så att huset blir tomt och tyst! Eller stick i väg själv om du hellre vill det!
Eller va fasen!! Släng in ungarna i jordkällaren!! ;)

Ezter sa...

Tvivlar lite! Ännu mer på mitt eget efter dagen som jag ska blogga om när jag samlat ihop mig...jag har irrat i skogen, hade inte en aning om var jag var! Panik!

LillaTuss sa...

Jag har inte så mycket att komma med. Var ensamstående mamma sen dottern låg i magen och tills hon 20 år senare (i vintras) flyttade hemifrån.

Du däremot verkar behöva lite avlastning och egentid emellanåt

Barnens Hjältar sa...

Jag tycker du är taktiskt med att bjuds in kamrater till barnen, då sysselsätter de varandra istället för att springa dig i hasorna?

Jag längtar med tills gubben skall ha semester men det blir först vecka 29, två veckor till med alla huliganer utan uppbackning dygnets morgontimmar och några till.

Småländskan sa...

Ja, men bara lite *L*