måndag 8 augusti 2011

Tomt på ord

Möten och samtal med andra får mig genast att spinna vidare på en tråd jag behöver få ner på pränt.
Oftast som ett blogginlägg men även på andra sätt, eller i senare sammanhang.

Stundtals drabbas jag av total skrivlåsning.
Som om samtalen i sig är nog?
Som om allt redan sagts och tänkts och inte behöver vandra vidare genom tangenterna eller pennan.

Sedan i fredags har jag haft stora dottern hemma och vi har böljat fram och tillbaka genom samtal, tystnad, läsning sida vid sida, måltider och däremellan allmän småttingsåthutning.
Jag har verkligen inte haft ork, kraft eller ens lust att läsa andras inlägg eller prestera något själv.

Och precis som jag utlovade i torsdags kväll, när jag hade varit förbi biblioteket, har jag läst de tre böcker jag lånade.

Snabbläsare!?
Jajemän!

När jag sorterat tankarna något ska jag återkomma med en rapport av mina läsupplevelser!

Inga kommentarer: