fredag 30 september 2011

Det ska visst bli dop också!

Nu har jag inte lagt näsan i blöt på nästan två dygn, vad beträffar utsatta barn.
Kan bara återigen konstatera att det är ett ämne jag ständigt återkommer till och får många kloka kommentarer på.
Tack!

Istället har jag haft studiedagslediga barn med ännu fler inhysta små och stora vänner som rumsterat om här hemma samt en stadsutflykt i jakt på en lämplig bröllopspresent till morgondagens brudpar!

Yes, jag hittade den!

Dessutom har jag haft förmånen av att få hedersuppdraget att vara behjälplig inför morgonens ceremoni med lite handräckning i festlokalen och kyrkan.
För en allorstädes närvarande Mångmamma är det snudd på lika kul att få vara med innan, som under själva högtidligheterna.

Så högtidligt det nu kan bli?
Avslappnat - är nog mer ledordet inför evenemanget!

Tänk er en medeltida småländsk stenkyrka, med en präst från Svenska kyrkan, en pastor från Missionskyrkan, tre skönsjungande solister från samma familj - toppat med en o-ortodox klädsel i rockabilly-tappning!
Tänk er sedan en festlokal i stil av en gotländsk stenlada, prydd med höstlöv och sensommarens sista kärleksört där det vankas en buffé av mestadels hemjagat viltkött!

Det ska bli såååå kul!

4 kommentarer:

Ezter sa...

Låter annorlunda! Hoppas vi får se!

Caja: sa...

Jag tror att det blir alldeles underbart!! Ha en härlig lördag, kraam/caja

Småländskan sa...

Såååå fantastiskt! Hoppas, hoppas vi får se några bilder.
Kram vännen

Karin sa...

Det låter underbart trevligt!