tisdag 1 november 2011

Mer pysslande

Barbiehuset är tapetserat.
Upplimmade fejkfönster har vi också fixat med hjälp av glasspinnar, återstår lite fler tavlor och gardiner men sen är det bara att låta dockorna flytta in.
En välbehövlig lunch och lite utehopp-och-lek står på barnens agenda, om jag ska hinna sanera efter våra klipp- och klisterexperiment.

Hungerskrisen uppstod när Pysselkungen gick bet på att limma ihop ett hemknåpat bord, Bam-Bam använde tapetrullen som svärd och jag fastnade i limtuben.
Nu är blodsockerbalansen återställd.

Känns att det är lite mer än hög tid för ett varv med mitt finaste husdjur, snabeldraken, genom husets domäner.
Grustaget och smulhögarna håller på att ställa upp sina frontsoldater för att kunna mötas i köket för ett regelrätt slag.

Kanske hinner/orkar jag bära iväg lite kartonger och annat skräp som måste bort från övervåningen om vi ska kunna installera ett pysselrum åt oss där?

Fortsättning följer ...

5 kommentarer:

Milla sa...

Blodsockerfall kan då ställa till det men jag följer med spänning den fortsatta utvecklingen:)
Kram

LyckligaPraliner sa...

Jag har också fastnat i limtuben en gång. Det är inte bra att fastna med fingrarna i klistret :D

Snabeldraken ska få lite motion här också, som vanligt varje dag här. Vad ni är duktiga som kan fixa till ett dockhus. Du kan väl visa en bild på skapelsen.

Ha en fortsatt fin tisdag! :)
Ann-Louise

Ezter sa...

Ja, bild vill vi se...

Mångmamma sa...

Det här med bilder alltså - inte min grej.
Har aldrig tankat in bilder i datorn överhuvudtaget, vet inte var sladden är, kameran är borta och lika illa ställt är det med mobilens sladd.
Jag är bra på att skriva, prata och berätta - fotandet lämnar jag med varm hand över åt andra!
Ni får försöka föreställa er! :)

Småländskan sa...

Du behöver inte fota, vi "ser" det framför oss *L*
Ni verkar ha jättekul alltså!
Kram mångis!