måndag 7 november 2011

Och snart är det Jul igen ....

Mitt ordspråk skulle ju kunna vara; Även när jag har fel, har jag rätt.
Tidigare var det; Barn kan aldrig bli för många.

Om vi ponerar att vi kokar ihop dessa båda ödmjuka(!) motton för en sekund, kan jag ju erkänna att jag faktiskt gjort lite fel, fast det nog blir rätt, eftersom jag har ganska många barn.
Om ni nu begriper någonting?

Jag är sedan långeliga tider med i en bokklubb som jag sällan - eller snudd på aldrig - köper böcker ifrån.
Skaparglädje heter den.
Tyvärr-tackochlov, missade jag att avbeställa förra månaden, så idag damp det ner en underbar julpysselbok om Tildas värld av norska Tone Finnanger.

För alla pysselnördar med Panduro som Mecka, känns det nog igen!?
Söta avlånga ängladockor, blommiga tyger/papper/band och extremt mycket onödigt bling.

En hel del mönster finns längst bak och det kan ju underlätta för mina pyssliga små, kanske främst Pysselkungen och Majblomman.
Själv ska jag använda den som ögongodis!
Mestadels!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Mina vildingar blir totalt kolugna när pysslet kommer fram, själv föredrar jag att fungera som en liten hjälpande hand om det behövs.

Anitha Östlund Meijer sa...

Min karl är en riktig pysslig sak. Han är den som bakar pepparkakor med barnen, och vill pynta varenda vrå härhemma, medan jag inte alls är lika entusiastisk. Det där med helgdagar tycker jag är bara en dag som alla andra.
Underligt egentligen, för min mamma är också pysslig. jag borde väl blivit likadan, eller inte...är väl mer som pappa...bara lunkar på.

ha en trevlig kväll, nu lämnar jag internet för ikväll.

Maria Engelwinge sa...

Tycker mig känna igen pyssellusten;). Och ibland är det lika härligt att bara titta på fina bilder och njuta!
Kram!

Ezter sa...

Ibland kan fel bli riktigt rätt :)