tisdag 17 januari 2012

Happy Times

Jag har inte bara lekt pirat idag, jag har givetvis läst också.
Självklart måste jag bara delge er detta riktigt roliga boktips!

Jag och Sheriffen tog nämligen en tur till bibblan igår kväll och bytte ut lite läst, mot oläst.
(Ja, jag är en ytterst trogen bibliotekskund, om ni nu missat det.)

Planlös som jag var, snubblade jag över en bok som var långt bättre än jag hade hoppats på, faktiskt så bra att jag har läst ut de dryga 300 sidorna idag.
Mina Dennerts, Happy times.

Helt okänt för mig, både författare och titel men väl så läsvärd.
En intervjubok, där några av Sveriges "roligaste" personer frågas ut om hur de lever livet som just roliga personer.
Samtidigt brottas författarinnan med, i sitt eget tycke, tråkiga liv.

Det är ganska få böcker jag fnissar högt åt när jag läser dem men det här var en sådan!

7 kommentarer:

Ebba Range sa...

Skönt att få fnissa till då och då:-)

Ezter sa...

Det är kul när man hittar en så bra bok utanatt ha hört om den innan!
R(Lär bli torsdagar halv 10 famöver. Om jag är ledig...)

Anitha Östlund Meijer sa...

Att hitta en bok på det där viset är egentligen mycket roligare än att aktivt söka en.
Jag tyckte att Desiree Fredlunds bok MY var väldigt rolig, och har npg aldrig stött på något liknande.
Inatt skrev jag tills ett, sedan sov jag som en stock med äldsta sonen bredvid.
Nu på morgonen har jag varit iväg på BVC på fyraårskontroll med Hampuz. Det gick galant.
Ha en bra dag
Kram

Märta sa...

Härligt att snubbla på böcker man får glädje av! Och att hita en ny intressant författare. Har hon gett ur fler böcker?

jessica sa...

Hej vilken härlig blogg =) hit kommer jag gärna flera ggr och läser.
Hoppas du får en bra dag. kram

Karl sa...

Kul när man hittar oväntade guldkorn. Du har förresten en liten utmärkelse att "hämta" på min blogg :) typ kedjebrevet från whenever..

Mångmamma sa...

Ebba och Ezter; Fnissigt kul bok.
Anitha; Jag håller med dig om My! Också en bok att njuta av och fnissa med.
Märta; Som jag förstått det är Mina föreläsare, manusförfattare (tv?) och debattör/journalist från Gbg. Tror inte hon gett ut fler böcker. Än.
Jessica; Välkommen, så roligt med nya läsare.
pappa K; Tack! Kedjebrev kan vara annat än av ondo ... :)