onsdag 18 januari 2012

Hemleverans

Återigen, det här med att bo på en liten ort!

I måndags beställde jag Simone De Beauvoirs bok, Det andra könet, eftersom den bara fanns på huvudbiblioteket i stan.
Gammelgrodans mamma är bibliotekarie.
Den gossen har varit här och lekt med min Pysselkung idag.
Idag när hon kom för att hämta sin telning, lämnade hon också boken!

Snacka om service!

Dessutom tog hon med sig Mina Dennerts, Happy times åt mig!

(Så tipsade jag henne om att låta köpa in My av Desirée Fredlund också. Böcker att skratta med och må bra av är det ont om i dagens deckarträsk ...)

9 kommentarer:

Ezter sa...

Fin service! Blev hon glad för tipset?

Mångmamma sa...

Ezter; Visst är det toppen! Hon skulle läsa Happy times själv och köpa in My! :)

Tant Grön sa...

Åh, sådan service had jag behövt. Särskilt återlämningsservicen. Upptäckte i dag att jag hade drygt 100 kr i förseningsavgift på bibblan.

LillaTuss sa...

Bara.... kram

Fru Venus sa...

Toppenservice!
Jag har också tipsat om My här hemma :-)

Desirée sa...

Tack för tipsningarna :D Gulle dig coh fru Venus!

Mångmamma sa...

Tant Grön; Hm,.. jag brukar få insistera på att få betala - de få gånger jag råkar bli sen med böcker. Oftast har jag hunnit in en vända på bibblan minst två gånger till innan den först lånade boken skulle varit tillbaka.
Som sagt, storkonsument av låneböcker!
Hulda; Kram - tillbaka!
Venus; Bra jobbat, boken är definitivt värd att nå ut till många. Eller om det är så att många borde vara värda att få läsa den?
My.. ; <3

Barnens Hjältar sa...

Vilken lyx :-)
jag tycker att även dagis kan ha hemleverans ;)

Mångmamma sa...

Barnens..; DET hade verkligen varit något! :)