torsdag 22 mars 2012

Någon måste ju offra sig ...

Jag vet.
Det är ett hårt liv att vara Mångmamma emellanåt.
Idag har det varit tungt till exempel.
Efter morgonens tjurrusning för att få iväg alla små-vilda-glada till sina rätta platser, åkte jag mot stan´ för en frukost med storsonen.
När vi väl hade pratat ikapp oss, åkte jag vidare för en finfika hos min bokleverantör Eva.

Bam-Bam var för en gångs skull samarbetsvillig när vi skulle från dagis och solvärmen verkar göra underverk för de övrigas annars så trötta eftermiddagshumör.
Nu puttrar lammgrytan på spisen och jag njuter av vårsolen på trappan.
Två buketter med trädgårdens snödroppar har jag fått av Majblomman och Pysselkungen som vittjat bestånden efter bästa förmåga.

Ikväll ska en jobbtext iväg och imorgon blir det barnteater och "kärringlunch" efteråt hos mamma S.

Tungt, eller hur?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja låter onekligen lite jobbigt ;)/desirée

Lippe sa...

Hårt liv ;)

Ezter sa...

Verkligen jobbigt! Suck ;)

Mammahäxan sa...

Jo. Jag tycker väldigt väldigt synd om dig;)

LillaTuss sa...

Hårda puckar minsann. Jag har det tufft jag med utan massa småkottar och käringträffar. Till helgen kanske jag kommer tillbaka som Hulda ♥

Esbe sa...

Väldigt tungt, hoppas att det blir än mer tyngre!! Kram på dej!

Milla sa...

Ja, vilken dag du har haft. Den låter som ett helt marathon, skratt. Hoppas vädret inbjuder till nya mil ute i sagoskogen med omnejd imorgon =D
Kram

Mångmamma sa...

Puh, ja. Helt svettig av min betungande dag!
Milla; roligt att du nämner sagoskogen - jag har blivit tillfrågad om en liten förevisning i skolan snart ...:)