tisdag 20 mars 2012

Skev dygnsrytm

Jag är en utpräglad kvällsmänniska.
Sena kvällar får jag snilleblixtar - eller nästan sådana.
Att jag överhuvudtaget kommer upp på morgnarna, är endast och allenast för att jag är så illa tvungen om jag vill ha en fungerande vardag med barn som kommer iväg till skolan och sådär.

Döm om min förvåning när jag först hade svårt att somna och låg och läste till klockan nästan var ett i natt - och sedan vaknar pigg och nyter redan klockan fem!?
Inte kunde jag somna om heller.

Måste vara den första frukost jag ätit i mannaminne vid den tiden på dygnet!
Nästan hunnit läsa ut boken jag började på igår också.

God morgon!

6 kommentarer:

Mammahäxan sa...

God morgon! Ja, själv är jag både kvälls och morgontrött. Håhåjaja. Men om jag fick sova så där typ 9 timmar per natt då skulle jag nog vara morgonpigg. Önskar dig en fin tisdag.

Ezter sa...

Är du pigg fortfarande?

Märta sa...

Haha, då förstår jag att du chockade dig själv. För oss B-människor känns ju inte frukost kl 05 så lockande..

Själv är jag, lite i smyg, avundsjuk på morgonpigga människor!

Hoppas du får en tokfin och pigg dag! *kramen*

LillaTuss sa...

Jag är precis som Mammahäxan.

Mångmamma sa...

Jag har varit ovanligt pigg hela dagen men jag ska villigt erkänna att det hade aldrig gått så här långt utan kaffe! :)

Issa sa...

Haha det låter som att du är som jag. Jag brukar också förvåna mig ibland. Eller nej inte brukar.. men ibland så vaknar jag vid typ sju då oftast en lördag och pojkvännen tycker att jag är galen. Han kliver inte upp förens jag har tagit min efter frukost innan lunch lur vid elva någon gång. Då tycker han att jag ska vara pigg.. då har jag ju precis somnat.. ehh... helt ointressant för dig egentligen.