söndag 11 mars 2012

VÅR!

De små-vilda-glada har inte vett att klä på sig ordentligt.
Solen, vårkänslan och den tilltagande värmen gör att det spritter i deras små kroppar.

Bam-Bam löpte raskt ut, iförd endast pyjamaströja och mjukisbyxor innan jag fick hejd på honom och tvingade dit en jacka också.
Majblomman tyckte att hon var färdigklädd med strumpbyxor och lång stickad tröja, Pysselkungen har i alla fall mössa och Sheriffen är välbeväpnad med pilkoger och egentillverkad pilbåge på ryggen!

Eftersom de hela tiden rusar runt som ystra kalvar är jag tämligen övertygad om att de kommer in om de, mot alla förmodan, skulle börja frysa!?

Jag gör mitt bästa för att ignorera fönstren som vill bli tvättade och har istället tagit dagens träningspass med insläpande av ved för några dagar framöver.
Far-är-rar ska iväg på jobbresa och behöver en hyggligt sanerad bil så det kanske är dags att undanröja spåren av vinterns grusfest i tjänstebilen!?

Eller en kopp kaffe till på trappan?

5 kommentarer:

LillaTuss sa...

En trappa i solsken vore skönt för en sur-Hulda utan inspiration.

4U2 sa...

Låt kaffet smaka!
Vilka kul barn du har! ;)

Ezter sa...

Tror ju inte precis de är stilla länge nog för att hinna frysa! Ta du en kopp kaffe till!

Milla sa...

Visst är det härligt med barn på grönbete återigen. Här väntar vi bara på avresande baciller men efter den här dagen så verkar det som att det imorgon är dags för mina att återgå till skolan och vardagen.Hoppas att den där koppen kaffe smakade extra bra efter allt motionerande. Kram Milla.

Mammahäxan sa...

Jag har byltat på mina barn massa kläder jämtjämt för att jag själv så ofta fryser. Nu får de vara med och bestämma lite mer och jag har ju upptäckt att de inte är särskilt frusna av sig alls och att de faktiskt klär på sig mer om de fryser. Hoppas du fick en skön stund i solen du också med en kopp kaffe.