måndag 2 april 2012

Fjädrar och dammoln

Det här med att ha påsklovslediga små alltså.
Det är verkligen ingen pic-nic.

Har jag inte "suttit i klistret", har det varit pannkakor som gräddats och däremellan gäller det att idka brandkårsutryckningar för att medla mellan kombattanterna.
Och så tillbaka till pappersalladsbordet för mer hoplimning av fingrar med bordsskiva - eller tummar med piprensare!

Finfint påskpynt har tillverkats i alla fall.

Avslutningsvis fastnade jag givetvis i Sagovärlden, än en gång.
Nu vet barnen allt om hur man botar grodors hicka till hur viktigt det är att vara försiktig med ullpärlor i pyssellådan!

"Stisse" är nämligen återfunnen.
Den lilla dammråttan som ville bli ett stort dammoln och trodde att det bästa sättet att växa fort på var genom att fara upp och ner i skorstenen.
Av denna eskapad blev han ju bara mindre, ungefär som en hårt tovad filtpärla.
Han är återfunnen i all fall, bland alla andra vanliga pärlor där han låg och tryckte!

Dessutom har jag en dejt i natt!
Jag och mina små-vilda-glada ska ses på Häx- och Trollkarlsgatan ...

(Inget fel på fantasin, inte)!

5 kommentarer:

Esbe sa...

Blir sugen på att ta kvasten och komma förbi ;)

Hoppas att ni får en fin påsk, jag väntar med min en vecka till!

Mångmamma sa...

Esbe; Kvista över på kvasten du! :)
(Ett av mina smeknamn är faktiskt Fru Kvast ...)

thejeanettishway sa...

vad glad jag blir av dig ♥

LillaTuss sa...

Nattjakt låter spännande. Vill höra fortsättningen :)

Inger Marianne sa...

Jaha nu har blogger kastat bort alla mina kommentarer ett bra tag nu men jag har i alla fall läst en hel del lite här och var.Orkar inte skriva om gamla kommentarer, få se om den här fungerar nu. Kramis