onsdag 25 april 2012

Träsmak

En typisk mellandag idag, tempot är långsamt och jag kommer inte göra mer än nödvändigt, typ; laga mat, läsa läxor, mata djur och nödtorftigt sanera efter fem småhuliganers vilda lekar på övervåningen.
Onsdagskompisen Gammelgrodan är här och för tillfället är alla barn mätta och därmed förhållandevis hanterbara.

Hade jag ägt en bekväm slapparsoffa, hade jag antagligen krupit ner och gömt mig i den, istället får jag hålla till godo med köksgolvet, en av mina favoritplatser i hemmet!
Ja, jag vet att jag inte är som "alla andra"!  


8 kommentarer:

LillaTuss sa...

Har man inte problem med ryggen är köksgolvet en alldeles perfekt viloplats :)

Milla sa...

Jag kan hålla med dig.
Golvet är en skön plats.
Jag älskar att sprida ut mina bilder för små klipp & klistra stunder förutsatt att katten är ute och inte lägger sig mitt i det hela och busar.
Ha en fin kväll, kram Milla.

Le Loup sa...

Mellandagar är guld värda mellan varven :)

Fru Venus sa...

Du måste ha väldigt rent köksgolv!? :-)

Ezter sa...

Även för ryggproblem kan golvet vara bra! Om man lägger upp benen på en stol...

Mångmamma sa...

Lustigt nog är just köksgolvet det renaste i hela huset - dammsugs en gång om dagen och torkas fläckvis flera gånger om dagen.
Just eftersom det alltid spills och smulas där, är det garanterat renast!

Dessutom är jag löjligt förtjust i vårt schackrutigt målade trägolv, även om det börjar bli lite väl slitet efter fyra-fem års nötande!

Black Iris sa...

Morgan Alling som du nämnde förut måste jag köpa.. Har förstått att han inte haft en dans på rosor precis.
Inatt skulle klimakterie-jag också kunna ligga på köksgolvet efter allt skurande tidigare under dagen..
Svalt och skönt..........

Kram Maidi

Småländskan sa...

Kanske just för du inte är som alla andra som jag tycker så mycket om dig. Jadå köksgolv är bra om man trivs där *s*.
Själv har jag inte trivts så jättebra varken på köks- eller andra golv den senaste tiden.
Nu ska jag läsa ditt senaste inlägg här och kommentera senare ikväll eller i morron, beroende på vilket golv jag känner mest för.
Kram mångis!