fredag 11 maj 2012

Baljväxter och avbrutna tankar

Har funderat och plitat på ett inlägg kring den senaste veckans debatt om små barns varande eller icke varande på förskolan före tvåårsåldern.
Helst med en koppling till Kd´s senaste utspel om deras nya familjepolitik.
Inte att förglömma parallellen bakåt i tiden med kvinnlig frigörelse, jämlikhet, ekonomi och rättvisa men jag får inte ihop en läsbar text just nu.

Anledningen är främst att mina fredagslediga små är ytterst kärvänliga och helst vill sitta på mig hela tiden.
Istället gav jag upp de politiska funderingarna och lagade lunch.
Lite snabbt, sådär!
Pasta, tomatsås med basilika, kikärtor, lite riven ost och voilà, klart.

Märkliga barn jag har?
Kikärtor med riven ost - utan pasta och sås -det var klart godast.

Nu ska vi inventera växthusets sådder och sen får jag se om jag hittar en tyst minut eller två för att fortsätta mina kluriga tankar.

2 kommentarer:

Leif B Frid sa...

vi, åtminstone jag, hoppas på denna tysta minut med kluriga tankar.

Anitha Östlund Meijer sa...

Ha ha
Tyst vadå
Jag hör inte