torsdag 17 maj 2012

Bättring och frånfälle

Jag varken bankade i väggarna eller sydde något dekorativt (?) av gardinerna - jag gömde mig i växthuset och planterade om lite växter och sticklingar som fått det trångt om fötterna.
Stenkrossaren trotsade blåsten och regnet för att undsätta mig när det var dags att peta ner några förodlade potatisar från sina för små hinkar till det betydligt större trädgårdslandet.

Majblomman ynkade också om huvudvärk och efter handpåläggning insåg jag att hon nedkommit med en släng feber.
Min skallebank kom av sig och "Lorden" har utlovat 20 grader varmt i mina trakter på söndag så jag tänker hålla honom för ansvarig om det inte infrias. :)

Dessutom ser jag på tidningarnas sidor att den gamla discodrottningen Donna Summer gått ur tiden.
Hon tillhör en förhistorisk tid i mitt liv, även kallad låg- och mellanstadieålder, när det coolaste som fanns var min klasskompis Chris glansiga trikåer och skyhöga kilklackar på klassdiscona.
Till och med så häftiga att hon stack ut ordentligt från den övriga relativt välkammade klassens klädkod.
Fast jag var avis på henne i smyg, för att hon vågade.







Lite kultvarning är det allt - men betydligt bättre musik har gjorts.

4 kommentarer:

moster mallas blogg sa...

Vad kul att du har med Donna, jag var på väg idag att lägga upp: Love to love you baby, men lyssnade på den bara och mindes tillbaka.......

Love lots of Love

Anders Lord sa...

Är jag bara ansvarig om väderprognosen INTE håller? :-)

Mångmamma sa...

Malla; Detsamma!
Lord; Nix, inte enbart. <3

Cicki sa...

"den GAMLA discodrottningen". Välj dina ord. Hon var född samma år som jag är.....:-)