torsdag 10 maj 2012

Utelåst

Nu börjar det bli tröttsamt med Bloggers små hyss!?
Om jag nu inte skyller på helt fel instans?
Jag har haft ett väldigt meck med att överhuvudtaget komma in hos ett flertal av er andra bloggare, för att inte tala om hur många gånger jag blivit utkastad med mina omsorgsfullt nedplitade kommentarer farandes efter mig, när jag äntligen lyckats brotta mig in!

Hur som helst; Vi har fått en hel del regn, vilket var välbehövligt för både plantor och pollenallergiker.
Vi har (försökt) titta på Pysselkungens klass uppträdande med sagoläsning, sånger och teater på temat "djur".
Försökt - ja!
Stenkrossaren och Majblomman var betydligt mer intresserade av att snurra 360 grader runt sin egen axel så vi fick se hälften var ungefär, far-är-rar och jag.
I ungefärlig halvlek tog jag resolut och stoppade in minihuliganerna i bilen och fraktade hem dem.
Efter klockan 18.00 en torsdag bör de inte vistas bland folk.

Väl hemma blev det kvällsmacka, utelek i spöregn och spännande saga om drakar och riddare uppkrupna under gemensamt stort täcke.
Nu är samtliga små-övervilda-glada vederbörligt omstoppade och jag ger upp försöken till att vara trevlig hos er.
I stället tänker jag paxa bästa platsen i min egen säng - innan den blir överbefolkad under kommande nattliga timmar!

6 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Sov gott vännen.
Mitt nattpass har precis börjat
Kram

Karin sa...

Ler igenkännande apropå barn som det kryper i, jo jo!

Däremot har jag inte det problemet som du beskriver, med att ta mig in på andras bloggar.

Snarare problem med att hinna sitta en stund - och då kommer nästa problem; Jag somnar väldigt lätt kvällstid i bästa fåtöljen!

Å andra sidan kan jag ta för vana och hälsa på i tidig morgonstund, då är jag ju som piggast!

Önskar dig en trevlig helg!

LillaTuss sa...

Nu är jag inget datasnille men en enkel fråga: Använder du Internet Explorer eller Mozilla Firefox?

Mångmamma sa...

Anitha; God morgon!
Karin; Ja, vi har inte riktigt samma typ av dygnsrytm, du och jag. :)
Hulda; Firefox!

Anders Lord sa...

Ja, det måste nog vara ett stort täcke om både drakarna och riddarna ska få plats under det. :-)

Hanna Lans sa...

Jag har samma problem!Det spelar heller inten roll om jag använder google chrome, firefox eller explorer. På vissa bloggar kan jag bara kommentera om jag svarar på någon annans kommentar. Himla trist.