torsdag 17 maj 2012

Uttråkningsdesperation

Jag har kanske ont i huvudet en eller max två gånger per år.
Idag ligger det nära till hands att anta att jag kommer få ta en av de två alvedon jag missbrukar per år, gråvädret ligger som en spiselring runt pannan och trycker ihop hela skallen.

Känner mig inte helt nöjd med den här våren, tycker nog att den kunde ha utvecklats lite mer i solighetens och värmens tecken än vad den hittills velat göra.

Inte är jag ett dyft sugen på att toksanera hemmet heller, vilket börjar bli behövligt.
Får nog pigga upp tillvaron genom att gå och banka upp lite tavlor på väggarna i Annexet istället.
Eller sy mig några skojiga kläder av gamla gardiner?

Begriper ni hur desperat jag börjar bli?


4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag ler lite när jag läser och tänker på barn hur de kan låta när de säger att de har tråkigt. Jag minns hur jag ibland fick påminna dottern om att det faktiskt är viktigt att stå ut med tråkighet ibland. Då blir det roligare desto roligare.

Hoppas dock att din huvudvärk försvinner. Kram ♥

Milla sa...

Fröken Hulda/Helen har nästan tagit orden ur mun på mig men jag hade tänkt att citera Alfons Åbergs farmor :)
Hoppas huvudvärken försvinner med alvedonen eller med ett försvinnande lågtryck. Kram

Anders Lord sa...

Det ska bli 22 grader i Växjö på söndag, enligt "min" vädersajt. Cheer up!

Märta sa...

Förlåt att jag skrattar - men du beskriver det så bra. :D
Krya och hoppas solen kommer och spolar bort uttråkningsdesperationen (underbart ord!) illa kvickt!
*KRAM*