fredag 29 juni 2012

Ajfån!

Nja, det gick sådär med fläderblomskövlandet idag.
Jag fastnade med Aveline, Billy och Alexander istället genom ytterligare några hundratals sidor.
Vampyrer och deras fiender/fränder är en underhållande nisch och Sofie Trinh Johansson har lyckats att skriva en fängslande story.
Visserligen har jag redan plöjt igenom hennes Halvblod men när jag fick chansen att ingå i en bokcirkel, där hennes bok låg först, kunde jag inte motstå att få läsa ett varv till.

Lustigt nog har jag hittat några små-ytte-pytte-fel och en logisk kullerbytta i handlingen denna gång jag läste.
Sensmoral?
Kanske att korrekturläsning aldrig blir klart!?

Hursomhaver - sent omsider plockade jag fram min nya fjantofån och gick omedelbart på pumpen.
Hur fasiken skulle jag begripa var det mikroskopiska sim-kortet skulle placeras?
Tack vara nätvänner fick jag styr på den delen men sen tog det stopp igen.
Hur skulle manicken kunna kickas igång med hjälp av pinkoden?

Ungefär här är jag nu - telefonen meddelar bara att den "konfigurerar"-  och jag har inte ens haft en chans att knappa det minsta lilla än.
Fastknäppt i väggen för laddning är den och jag hoppas att den vill vara mer samarbetsvillig med mig och mina fingrar imorgon.

Nu tänker jag roa mig med något jag är bra på i alla fall - dricka vin!







5 kommentarer:

Issa sa...

Det kan du! Skönt att man kan nått iallafall.

Ezter sa...

Det är hopplöst när det är så krångligt!

LillaTuss sa...

Jag köpte min i butik och tvingade killen där att fixa hela installationen. Hade aldrig klarat det själv...

Hanna Lans sa...

Jag ska också skaffa ajfån. Min gamla dinosaurie vill inte skicka sms längre, kan inte ta emot bilder och kan absolut inte blogga. Jag vill kunna blogga när jag är på språng, inte bara från datorn. Så i sommar smäller det!

Mångmamma sa...

Issa; Jag tog det en aningens lugnare igår än sist!
Ezter; :)
Hulda; Borde nog jag också ha gjort men köpte den via Telias hemsida!
Har visserligen en support i bekantskapskretsen som kommer att få hjälpa mig!
Hanna; Jag misstänker att jag kommer att anse den vara oumbärlig inom kort!