torsdag 14 juni 2012

Två av fyra

Så har Stenkrossaren och Majblomman fått sommarlov.
Sonens uttåg från förskoleavdelningen var ytterst smärtfritt, han kommer ju tillbaka till samma dagis och till avdelningen intill i höst.
Majblomman och hennes jämnåriga får överta Pysselkungens fröken och dennes rum en trappa upp från nuvarande klassrum och kommer se sina "gamla" fröknar dagligen.
Två söner kvar, på två olika ställen imorgon, sen är det sovmorgnar som hägrar framöver.

Lustigt nog har Pysselkungen redan startat nedräkningen till terminsstart.
 "Bara tio veckor kvar mamma, innan jag går i tvåan"! har han sagt nu i snart en veckas tid.

Sheriffen å andra sidan behöver nog aktiveras lite i hemskolarbete för att inte tappa fokus inför kommande läsår.
Han ser nästan för mycket fram emot ett långt ledigt och slappt lov.
Det gäller att ligga några steg i förväg, eller hur?

Men om det är någon som vill mig något på lördag, kan jag härmed meddela att jag kommer att vara okontaktbar till efter lunch - jag ska undvika tidiga morgnar ett tag framöver!

1 kommentar:

Anitha Östlund Meijer sa...

Hej
Vad det låter underbart
Jag kommer att jobba på taket med Peter, och med trädgårdsmästerit på egna firman plus skriva, men barnen har jag ordnat barnflicka till.
Det kostar massor, men jag vägrar låta min lilla parvel vara på tre olika dagis i sommar. Det fungerar inte.
De andra vill inte gå på fritis, och jag tänker inte tvinga dem.
Idag var jag på mingel hos Vulkan och insåg om igen att jag nog inte är någon mingelmänniska.
Imorgon är det skolavslutning och mycket ska klaffa.
Sov gott
Kram