lördag 28 juli 2012

Sommarkalasande och åskoväder

Det blir lite si och så med bloggandet nuförtiden.
För att inte tala om hur erbarmligt usel jag är på att kommentera hos er andra.

Soliga varma dagar befinner vi oss helst vi sjön och om kvällarna har vi annekterat vårt sommarboende i annexet.
Nätåtkomsten är inte högprioriterad direkt.

Gårdagen bjöd på kalas för ett fyrpack barn som alla fyller år inom loppet av en månad.
Fina C hade ställt sig att laga mat, baka konstnärliga överdådiga bakelser och vänt upp och ner på hela hemmet för att kunna hysa gäster mellan 70 år och en knapp månad.

Inte helt oväntat skötte sig mitt "fyrpack" förhållandevis väl.
Det lektes och spelades dubbelt i badminton, ungarna rasade runt överallt och vi vuxna åt oss proppmätta, pratade och skrattade till sent in på kvällen.

Idag har vi alla varit lite dageneftertrötta, utom Pysselkungen som hunnit med ett födelsedagskalas med tillhörande fotbollsmatch på bortaplan.

Dessutom verkar den briljanta sommarvärmen vara på väg att ebba ut, vi har redan haft ett gräsligt skyfall och åskan mullrar hotfullt i fjärran.
Igen.
Dags att dra ut lite sladdar och återgå till internetlöst sommarstugeliv!




8 kommentarer:

LillaTuss sa...

Man behöver inte blogga eller städa massa eller annat "måste" när det är ledigt. Då SKA man bara vara så mycket det går :)

Jag har ett 6-pack på magen (i vila)
Vi blev lovade åska men har bara fått ett våtvarmt omslag. En utrensning och sen sol vore inte helt fel

4U2 sa...

Verkar drabba de flesta, mindre blogg, kommentarer och dra ut sladdar. Så länge man ändå lever livet är det ändå OK :)

thejeanettishway sa...

så härligt med kalasande :)
här är himlen klarblå nu. och det blåser friskt. nu.
men som sagt - inget väder består nft.
kram från dalsland//

Ezter sa...

Du har nåt att hämta inne hos mig...För några inlägg sen.

Milla sa...

Härligt med internetfria dagar så här på sommaren. Precis som det är för de flesta nu tror jag :)
Kram

Maja sa...

Mina tre fyller också inom loppet av en månad, praktiskt - ballongerna kan hänga kvar till alla tre kalasen är överstökade.
Här hoppas jag vi slipper muller, vill ha sol sista semesterdagarna!
Ha det gott!

Anitha Östlund Meijer sa...

Lilla du jag tycker sommaren kan få inverka på nätaktiviteterna.
Själv hinner jag inte skriva mina dagliga puffar.

Det ösregnar ute, och de har lovat åska, så jag sitter väl en stund och skriver för att sedan dra ur kontakterna.
Ha det
Kramar

madelein - sexbarnsmamma sa...

Jag tycker det skall vara uselt med bloggandet på semestern :-) Jag är rätt kass jag med jämförelsevis :-)