lördag 25 augusti 2012

Hård mot de hårda!

Stenkrossaren är fortfarande salig för sin, av mamma spontaninköpta, kanin Svante!
Däremot är han lite bister för att jag envisas med att man måste stå för det man gjort - om det blivit dumt eller fel.

Det där spöt jag köpte igår, det ligger i två bitar i soptunnan nu.
Oanvänt till det jag tänkt mig nyttja det till.
Använt i någon hållfasthetslek inne i stallet av den lille "rare" gossen!

Jag tänker fortsätta envisas, har man sönder något för en annan person, måste man försöka ställa tillrätta.
Hur ska han annars kunna bli något annat än en ung slyngel som skulle kunna kvala in i "Ung och Bortskämd", av 2027-års upplaga?

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Snacka om rätt tänk, och kunna hålla det också! Bra :-)

Maja sa...

Ja, det svåraste är ju att hålla det man sagt - att vara konsekvent. Inte alltid man klarar det... speciellt inte jag.

Mammahäxan sa...

Du är klok du!

Märta sa...

Du är en mycket klok och fin mamma du! *kram*

Joanna Björkqvist sa...

Det låter klokt på alla sätt! Bra där!

Kram!

Mångmamma sa...

Jag vägrar bidra med fler söndercurlade ungar till detta samhälle i alla fall! :)

Anitha Östlund Meijer sa...

Man måste vara konsekvent. Jag är likadan.
Kram