måndag 15 oktober 2012

Tiden är en högst relativ uppfinning

För det mesta är mina dagar alldeles lagom långa, en sisådär 30-40 timmar ungefär.
Vissa är alldeles för korta?
Det brukar ju sägas att tiden går fort när man har roligt och det stämmer nog!

Stenkrossaren fick visa upp sin synskärpa hos farbror doktorn idag och såg likt sina övriga syskonen som en hök.
Inget glasögonbarn här inte (än så länge), trots moderns något bristfälliga synskärpa sedan späd ålder!

Resten av dagen har liksom bara försvunnit.
Visst har den innehållit läxor/ved/mat/tvätt/lämningar och hämtningar - men ändå..?

Imorgon ser jag fram emot en riktigt lååång och fysiskt social dag, med ett avsevärt antal kyrkohopp inplanerade.
Dags att frottera sig med kyrkisfröken I och PastaMia!

6 kommentarer:

Milla sa...

Uj vilka långa dagar du har, skratt. Igår hade jag en sån dag som jag önskar bara hade varat en timme eller två. Boring!!
Gillar din nya profilbild är den up to date? Hoppas att ni får en fin tisdag och att dagen räcker till åt allt inplanerat bus. Kram

Ezter sa...

Vilar du aldrig?

LillaTuss sa...

När dottern var liten och jag jobbade heltid var mina dagar också sådär långa. Men dom blir kortare (eller längre) när barnen flyger ut. Du måste vänja dig långsamt men säkert för det kommer bli en stor förändring.

Ha´ det riktigt mysigt idag med alla aktiviteter

Desirée sa...

Så få timmar och så mycket man vill göra!!!!

Småländskan sa...

På tal om nåt helt annat; mest beroende på att jag ser du har ett nytt foto här, ett med mörka brillor! Är det för du inte vill visa dina lång-långa ögonfransar, eller är det för att inte behöva visa att det där undermedlet inte gav effekt?
Nu måste du avlägga rapport, fattar du väl? Ögonfransarrapport alltså!
Kramar om den finaste mångis som finns.

Black Iris sa...

Vissa dagar är helt klart mycket kortare än andra.. De liksom bara försvinner..

Kram Maidi