torsdag 20 december 2012

Den Rosa Manicken

För ett år sen, ungefär, landade en makalös manick hemma hos min kärringkompis C - ett cupcakesjärn!
Oftast används det till sconesmuffins, nygräddade och varma, på alla dignande kärringfrukostar hon bjuder på.
Jag har varit lite lagom avis sådär sedan dess.

Idag har jag införskaffat en likadan, fast bubbelgumsrosa!
Provkörd givetvis.
Med sconessmet i till kvällsfikat.

Jodå, de blev helt klart ätbara!
Och jo, jag har hört att världen ska gå under imorgon och att det blir julafton om några dagar men det rör mig inte i ryggen.

Jag ska bara lukta på mina blommor under korkeken...sconesmuffins hädanefter!




5 kommentarer:

Ezter sa...

Ser smarrigt ut :)

Ebba Range sa...

Har aldrig hört talas om en sådan där manick - ska vara från Småland då'ra :)

LyckligaPraliner sa...

Jag har aldrig sett något sånt. Men vilken snygg färg! Man blir ju glad av att se den och mätt i magen av dina goda scones. Säkert, om jag kom åt att äta någon av dem förstås :))

Kram Ann-Louise

Anonym sa...

VILL HA!! Var köper jag den? Kram och god fortsättning fin-Eva :D

Mångmamma sa...

Jennie: Jag fyndade den på ÖB för under hundralappen!
Inte så stora 'hål' men klart godkänd.