tisdag 29 januari 2013

Rapport från sjukstugan

Stenkrossaren är lite ettrigare och piggelinare än vanligt men så har han varit dagislös sen i fredags.
Imorgon är det han som får åka och leka av sig ett tag.
De andra däremot - det finns risk för att samtliga storasyskon blir hemma i varierande stadier av förkylningstillstånd och feber.
Till och med Sheriffen ser lite moloken och hängig ut.

Själv är jag inte helt nöjd med temperaturen ute, precis kring nollan med råfuktig kyla som får mina luftrör att desperat famla efter astmainhalatorn.
Då är det betydligt bättre med 4-5 grader kallt.
Eller ännu hellre väldigt många fler plusgrader än så.

Nu ska vi återgå till att snora ikapp och trycka i oss febernedsättande vid behov.
I alla fall ska jag trycka i barnen tabletter och ner dem i sina sängar.

Och givetvis missar jag kvällens begivenhet på byn - Alphakväll med mina allra bästa skrattgråterskor.


1 kommentar:

Anitha Östlund Meijer sa...

Krya på er allihop
Jag har äntligen kommit till tillfrisknandestadiet och har idag varit till Ica och hämtat ett paket litteratur som är praxis för att skriva filmmanus.
Barnen är så pass att de går i skola och Peter...ha, ha...han har fått tandvärk istället för hosta.
Livet är underligt ibland.
Kramar