måndag 4 mars 2013

Kort kvälls färd mot natt

Så.
Barnen är instoppade i torktumlaren, disken snurrar i tvättmaskinen och tvätten är ordentligt nerstoppad i sängarna efter aftonbönen.
Jag har sorterat pärlor i yttepyttesmå fack (nej, jag har verkligen inget annat för mig) och tänkte krypa ner strax bredvid handfatet efter ha borstat tänderna med mobilen och ställt tandborsten på ringning!

Eller hur det nu var?

Imorgon är det tänkt att jag ska vara både pigg och presentabel eftersom jag och Stella i Pilås har tisdagscafét i Missionskyrkan att styra upp.
Bra arbetsfördelning också.
Hon bakar - jag kokar kaffe och kränger mackor på löpande band!

Välkomna mellan 10.00 och 13.00

5 kommentarer:

Madelein - Mother of six sa...

Ja så kan det bli ibland :P
Ha det så trevligt imoregon!

Hanna Lans sa...

Hahaha! Sådär kändes min söndag och halva dagen idag. Och jag har bara ett barn ...

Milla sa...

Hahaha, upp-o-nervända världen med andra ord =D Hoppas att ordningen är återställd idag då för det låter som du har en rolig tisdag framför dig :) Kram

Småländskan sa...

Nu har jag läst ifatt hos dig här. Har haft datorn på "inläggning" ett tag, läst lite efter det.. och vill bara säga att du vet att jag följer dig här.
Kramar om

Cecilia Lager sa...

Hihihi!
Så där känner jag mig också ibland. :-)För det mesta faktiskt.
Vilket är ganska skickligt, med tanke på att jag bara har ett barn, ingen tvättmaskin, ingen torktumlare och ingen diskmaskin och alltså betydligt färre saker att hålla reda på.....
Lite lagom förvirring bara, det kan man leva med. :-D