onsdag 27 mars 2013

Tempotisdag med knorr

Efter en fantastiskt trevlig och lång kyrktisdag, där jag och finfina Fru Gravid styrde upp tisdagscaféet i Missionskyrkan, bilen hamnade på snabbmeck hos den lokale bilbankaren, Pysselkungen fick sina tänder kollade, veden matades, hästarna släpades och käkarna pratades ur led under kvällens Alphamammabubbel - är det lattjo att komma hem och inse att jag vunnit en bokutlottning hos min bloggvän - och tillika mångmammakollega; Madeleine.

Och ja, det har hunnit gå i trehundra knyck i dag (igår) med - precis som alla andra dagar - vilket är en ren fröjd att få vara med om men alltför tradigt att plita ner i kronologisk ordning.
Nu får ni ha en fortsatt fin påsk, själv ska jag jag klämma in några tågchaffisturer för att frakta hem nära och kära, ett tioårskalas av en systerdotter, en påskmiddag eller tre samt en förhoppningsvis galet glad tillställning på påskdagen med de allra bästa och senast "adopterade familjemedlemmarna", nämligen "mina" söndagsskolebarn och deras familjer.


1 kommentar:

Ezter sa...

Grattis till bokvinsten!