söndag 25 augusti 2013

Julafton varannan månad?

Igår var det precis fyra månader kvar till julafton och sensommarvärmen låg tung över södra delen av Sverige.
Julaftonsförväntningen jag kände som barn var påtaglig när jag styrde bilen söderut!

Jag körde en liten roadtrip fram och tillbaka till Skåne (för ovanlighetens skull numera) och hämtade hem haflingerkillen Wilgot åt min syster.
Jo, hon bor i Stockholm och han ska bo här!
Praktiskt inrättat för oss alla, även hästen som kommer att få drälla runt med mina andra fyrbeningar i stora hagar.
Dessutom måste ju även SJ överleva, har jag hört.

Det var en cool kille jag kom hem med.
Det är tyvärr mer än vad jag kan säga om mina egna attackmonster till hästar.
De gör någon form av gemensam insats, skuldra vid skuldra eller kanske snarare bog vid bog, herr och fru fjording och stundtals är det svårt att se om de leker 'Följa Wilgot-John' eller om de verkligen försöker jaga runt utbölingen i hagen?
Hittills har de i alla fall misslyckats med allt utom att bli rejält svettiga och flåsiga.

LitenSara har gett upp, hon försöker inte ens förfölja nykomlingen längre. 
Det verkar vara mycket skönare att gnugga svansen mot ett och annat äppelträd och noppa gräs lite här och där.
Tror det kommer bli bra så fort de fått klart för sig att det är Fru Fjording som bestämmer i flocken och de två valackerna gjort upp om rangordningen sinsemellan.

Lite lustigt är det nog ändå att vi tycks utöka Mångmammaflocken med nya fyrbeningar kring den 24.e varannan månad?
Gunnar i juni, Wilgot i augusti och en pytteliten råttfångare som kommer levereras till vår sadelkammare i november.

Vem flyttar in i slutet av januari 2014?




Inga kommentarer: